Product Details

SCB provides quick service when issuing or renewing electronic Letters of Guarantee (e-LG) for customers applying with collateral of 10,000 baht or more.

Convenient! This service is available at all SCB branches country-wide.

There's no need to wait to receive the new e-LG before applying to the PEA, and there's no need to ask for the old e-LG in order to cancel.

 

Service Steps

Document Required

Renewal Notice

The renewal notice to increase collateral for use of electricity from the PEA.

หนังสือรับรองบริษัท

หนังสือรับรองบริษัท หนังสือบริคณห์สนธิ และ บัญชีรายชื่อผู้ถือหุ้น

งบการเงิน

งบการเงินที่ผ่านการตรวจสอบโดยผู้สอบบัญชีรับอนุญาต

สำเนาบัตรประจำตัวประชาชน

สำเนาบัตรประจำตัวประชาชน และสำเนาทะเบียนบ้านผู้มีอำนาจลงนาม

เอกสารสรุปรายการเดินบัญชี

เอกสารสรุปรายการเดินบัญชี ของธนาคารหลักที่ใช้บริการย้อนหลังอย่างน้อย 6 เดือน

หนังสือยินยอม

หนังสือยินยอมให้ธนาคารตรวจสอบข้อมูลเครดิต

Terms and Conditions

  • The customer must have a credit line with SCB. The bank cannot issue an e-LG on behalf of a third party.
  • Customers can apply for the Letter of Guarantee service at the bank branch, CBS  Hub or SCB Business Center. Please specify: (1) The name and account number of the account to be used to pay the fee, or pay the fee in cash at the branch. (2) E-mail and/or mobile phone number to receive e-LG confirmation notifications.
  • The bank will send a Letter of Guarantee electronically to the PEA after the bank has received the fee. Customers will receive confirmation of the e-LG results from the bank via e-mail or SMS, while the PEA will send confirmation by SMS only.
  • For more information please contact the SCB Business Call Center: 0 2722 2222